Handelsbetingelser
Nedenstående handelsbetingelser ("Betingelserne") gælder for salg og levering af produkter og tilknyttede ydelser på Apocare.dk. Den aktuelle version af Betingelserne gælder altid på ordretidspunktet. Denne webshop tilhører:
CVR-nummer: 28206984
Etableringsår: 2024
Adresse: Randers Sønderbros Apotek (Dytmærsken 10, 8900 Randers C)
Hjemmeside: https://www.apocare.dk
Priser og betaling
Alle priser er inklusive moms og eksklusiv leveringsomkostninger.
På Apocare.dk kan du betale med:
- Dankort
- Visa
- MasterCard
- MobilePay
Købstransaktionen med kort sker via en SSL-krypteret forbindelse.
Apocare.dk trækker først pengene, når varen er afsendt.
Det er kun muligt at indløse én rabatkode pr. bestilling.
Ordremodtagelse og forsendelse
Når du modtager en mail fra os med en bekræftelse af din ordre, skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, samt at dine kontaktoplysninger er korrekte.
Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig kontakte ApoCare på info@apocare.dk med det samme.
Levering sker med Coolrunner. Vi sender ordren senest 1 hverdag efter bestilling. Du accepterer samtidig den valgte logistikpartners betingelser.
Ikke-brofaste øer kan forvente levering inden for 2-3 hverdage.
Vi leverer til Danmark og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen.
Enkelte varer kan have en længere leveringstid, hvis de på et fjernlager. Sker det for den vare, du har valgt, vil du modtage besked fra Apocare.dk
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler med Apocare handler du med Apocare Online Apotek. Det er således en medarbejder på apoteket, som håndterer og følger op på eventuelle produktreklamationer.
Når du handler på Apocare, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd
Der skal reklameres inden for rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationen vil altid være rettidig, hvis der reklameres inden for to måneder, efter at manglen er opdaget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du følge vores returprocedure – se under ”Fortrydelse af køb”.
Når du returnerer varen, bedes du medsende en beskrivelse af fejlen. Husk at oplyse ordrenummeret. Kontakt venligst Apocare på e-mail info@apocare.dk eller på tlf. 82828118 inden returneringen.
Apocare kontakter dig pr. mail, når den vare, der er en reklamation på, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af reklamationens videre forløb. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Fortrydelse af køb
Normalt skal du indenfor 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, hvis du ønsker at fortryde dit køb af produkter, der ikke er lægemidler. Vi har gjort det så nemt som muligt for dig. Du skal:
- Kontakte os på mail eller telefon, eller benytte standardfortrydelsesformularen
- Lægge produktet forsvarligt i en forsendelsesboks, gerne samme boks som varen blev modtaget i
- Printe den gratis returlabel, som vi sender til dig og sæt den på boksen (evt. med tape)
- Aflevere pakke i dit lokale posthus
I henhold til Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Apocare.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage give os meddelelse om det.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet returvaren til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelse til Apocare.
Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig ved en refusion på dit anvendte betalingskort eller ved overførsel til din bankkonto, uden omkostninger for dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.
Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, så vær opmærksom på, at du kun har ret til refundering af beløbet for fragt, såfremt du vælger at fortryde hele dit køb. Ønsker du derimod kun at fortryde dele af dit køb, refunderer vi ikke beløbet for fragten.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Vedlæg gerne kopi af ordrebekræftelse og kopi af eventuel forudgående korrespondance m.v.
Apocare kvitterer pr. mail, når den vare, der returneres, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af det videre forløb.
Apocare modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Kunde- & Privatlivspolitik
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Apocare, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Apocare og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
De ansatte for Apocare har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Apocare har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@apocare.dk
Cookies
På http://www.apocare.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Forbrugerbeskyttelse
Læs mere om din beskyttelse som forbruger her: https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/koebeloven/
Klagemuligheder
Ved klage skal vores e-mail adresse angives: info@apocare.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (Link).
For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu
Standardfortrydelsesformular